In vacanta la Kusadasi

Kusadasi Downtown BeachImage by Kusadasi-Guy via Flickr

In ultimul timp, Kusadasi a fost printre cele mai populare statiuni de vacanta printre prietenii si cunostintele mele. Multi dintre ei fusesera inaintea mea si mi-au povestit o gramada de lucruri, asa ca stiam, mai mult sau mai putin, la ce sa ma astept. Am vazut o multime de poze din vacantele lor, am primit numeroase ponturi despre plaje, hoteluri, locuri de vizitat etc. Bineinteles ca intotdeauna inainte sa mergi undeva ai deja in minte o imagine despre cum va arata totul, asa cum aveam si eu una, dar aceasta idee se pare ca difera mereu de realitate, pentru ca excursia a fost minunata.


Am stat intr-un mic hotel chiar in centrul orasului Kusadasi, pe o strada pe care noi, in gluma, o numeam „strada romanilor” (datorita faptului ca erau o multime de romani cazati pe acea strada). Inainte sa ajungem, cand eram inca in avion, am invatat cateva expresii in limba turca, lucruri de baza cum ar fi „salut”, „multumesc”, cum intrebi pretul si cum il negociezi si alte lucruri similare. S-au dovedit foarte folositoare ulterior! Un tip care lucra la hotel ne-a mai invatat unele cuvinte, iar noi l-am invat romaneste.


Ne-am hotarat sa stam in centru ca sa putem ajunge mai repede la diferitele plaje din zona fara a ne preocupa de transportul pentru intoarcere. Am fost si pe plaja Ladies Beach, desi mi s-a parut un pic prea aglomerata si comerciala pentru gustul meu. Mai tarziu am descoperit Long Beach si a fost exact ceea ce ne doream sa gasim. Majoriatea plajelor mici care apartin de Long Beach au fost incredibile, dar ne-a placut in special Silver Beach, unde mergeam cel mai des si unde am reusit sa vorbim cu baietii de la intrare sa ne faca o reducere speciala.
Nu am apucat sa vedem siturile istorice, dar planuim sa mergem la Pamukale si Efes anul acesta. Anul trecut am fost intr-o croaziera pe Marea Egee si la Aqua Phantasy. Am fost incantat de parcul de distractii, desi nu sunt cea mai viteaza persoana cand vine vorba de roller-coaster, dar cu siguranta vom merge din nou anul acesta, poate si la AdaLand (vom face un compromis).


Ceea ce mi-a placut cel mai mult din experienta mea in Turcia, si mai ales in Kusadasi, este faptul ca m-am simtit bine-venit acolo, ca oamenii erau primitori si calzi si ca primeam reduceri la unele restaurante. Mancarea a fost de asemenea printre preferatele mele, mai ales kebabul de pui. Trebuie sa recunosc ca negustorii insistau cam mult cand te opreai sa te uiti la ceva pe o taraba, dar banuiesc ca pana la urma acest lucru face parte din farmecul locului. Pana la urma am invatat sa spun si „Este prea scump, aveti altceva mai ieftin?” in limba turca si erau toti incantati.
In Kusadasi sunt multe alte lucruri de facut chiar daca nu vrei intr-o anume zi sa mergi la plaja si mi-a placut si acest aspect. Intreaga experienta a fost total diferita de alte vacante petrecute in strainatate. A fost mult mai exotic si nu incape comparatie. Asa ca anul acesta ma voi intoarce la Kusadasi, apoi cine stie? Poate Istanbul, Marmaris…

No comments:

Post a Comment